Friday, July 22

Tips Untuk Elakkan Isteri Sakit Ketika Bersetubuh

Tusukan ketika berasmara boleh membuat wanita merasa kesakitan. Untuk mengatasi masalah tersebut, pasangan harus berkomunikasi dan berbincang mengenai aktiviti aktiviti seks yang selesa. Sesetengah pasangan akan mencuba berbagai posisi seks. Ini merupakan hal yang kerap terjadi. Bagi yang lain, mereka mungkin akan mencuba satu atau dua posisi yang selalu diyakini membawa kenikmatan.

Kita tahu bahwa posisi tertentu lebih berguna daripada posisi lain untuk memaksimumkan  kenikmatan. Berfikiran terbuka terhadap beberapa posisi seks merupakan satu strategi cerdas untuk seks yang memuaskan hidup.

Sebuah posisi yang menyenangkan bagi suami mungkin kurang nyaman bagi isteri karena beberapa alasan, seperti bentuk dan ukuran alat kelamin, umur, haid, paras ghairah, dan lain-lain. Ada empat teknik hubungan seks yang mencegah rasa sakit tersebut sekaligus menawarkan kenikmatan. Berikut Tips Supaya Vagina tidak sakit ketika Seks:

  • Fokuskan seks pada ghairah dan kenikmatan. Ketika seorang wanita terangsang maksimum sebelum hubungan seksual, dia akan merasakan nikmatnya. Tegangan pada otot menarik dinding rahim semakin jauh kembali ke dalam tubuh hingga memanjangkan saluran vagina.
  • Zakar yang mendorong dinding rahim biasanya menyebabkan rasa sakit saat tusukan  mendalam (meskipun beberapa wanita boleh menikmatinya). Pastikan pasangan dalam keadaan terangsang baru ditusuk farajnya.
  • Posisi misionari baik bagi wanita karena dapat mengawal kedalaman, kemudian lebarkan kakinya atau naikkan lututnya untuk meningkatkan gairah. Dalam posisi ini, wanita akan merasa lebih nikmat saat menerima tusukan lebih dalam.
  • Gaya woman on top sangat berguna bagi wanita yang mengalami sakit saatt usukan  mendalam kerana membolehkan wanita untuk mengawal kedalaman, sudut, dan irama tusukan.
Akan tetapi, selalu menjadi tindakan terbaik untuk mendekati wanita dengan cara lembut, apapun gaya bercinta yang akan anda lakukan. Pastikan anda mengungkapkan seberapa banyak anda mencintainya dan bahawa anda bahagia dengan kehidupan seks bersamanya.

Seks seharusnya memuaskan dan menyenangkan bagi kedua belah pihak. Jadi, pastikan untuk berkomunikasi secara terbuka dengan pasangan tentang bagaimana anda merasakan setiap posisi, termasuk bila mencuba gaya seks baru

No comments:

Post a Comment